Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Recyklace zastudena
Šperka, Pavel ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na zpracování poznatků o recyklacích netuhých vozovek za studena, především na technologie hloubkové a částečné recyklace na místě za studena a jejich výhodami, či důvody pro větší využívání v ČR. V praktické části práce je vyhodnocen současný stav vybraných úseků, které byly provedeny technologií částečné recyklace na místě za studena. V závěru práce je vyhodnocena úspěšnost této technologie.
Využití R-materiálu do studených asfaltových směsí
Kotas, Vojtěch ; Varaus, Michal (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití R-materiálu do asfaltových směsí zpracovaných za studena, což je moderní metoda využití recyklátu do podkladních vrstev pozemních komunikací. Konkrétně se zabývá stanovením základních vlastností R-materiálu, jako je zrnitost a zhutnitelnost. Prakticky pak ověřuje a srovnává vlastnosti studených asfaltových směsí stmelených cementem, asfaltovou emulzí a kombinací těchto pojiv, na základě pevnosti v příčném tahu.
Studené asfaltové směsi s R-materiálem
Ševc, Jan ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití R-materiálu do studených asfaltových směsí. Zabývá se studenou recyklací a vstupními surovinami, které se při technologii používají. Prakticky ověřuje vlastnosti R-materiálu a zbytkového asfaltového pojiva. Dále pomocí průkazních zkoušek stmelených směsí (pevnost v příčném tahu a odolnost proti vodě) ověřuje vlastnosti navržených studených asfaltových směsí. Následně je práce věnována experimentálnímu měření vybraných směsí pro zjištění dalších charakteristik. Zásadní pro pozitivní výsledky zkoušek těchto směsí je homogenita R-materiálu a také množství a stav zestárlého zbytkového asfaltového pojiva.
Využití asfaltového recyklátu do podkladních vrstev vozovek pozemních komunikací
Tanečková, Pavlína ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část shromažďuje dostupné informace o současném stavu nakládání se stavebními a demoličními odpady. Tato část pojednává o zahraničních zkušenostech s nakládáním SDO, podává základní informace o zavedení cirkulární ekonomiky. Neméně důležitým tématem je i enviromentální dopad, který je rozeprán z pohledu vyhlášky č. 283/2023 Sb. Dále podává základní informace o stavebních a demoličních odpadech a popisuje proces recyklace. Dále se zabývá nejpoužívanějšími druhy recyklátů a jejich využitím v pozemních komunikacích. Praktická část této diplomové práce ověřuje možnosti využití asfaltových recyklátů a jejich směsí stmelených asfaltovou emulzí nebo hydraulickým pojivem. Hlavním cílem bylo ověřit možnosti využití těchto recyklátů do stmelených podkladních vrstev městských komunikací. Tyto možnosti byly ověřeny a následně porovnány pomocí laboratorních zkoušek. Na závěr je provedeno porovnání stmelených směsí asfaltových recyklátů s dávkováním specifického množství pojiva a nízké teplotě ohřátí směsi kvůli optimálnímu zhutnění do požadovaných hodnot pevností při použití recyklátů.
Emulzní mikrokoberce s použitím R-materiálu
Kolesniková, Simona ; Valenta, Jakub (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Silniční síť v ČR je téměř 55 738 km a její údržba je dlouhodobě podfinancována. Je tedy zapotřebí hledat způsoby, jak prodloužit celkovou životnost komunikací. Emulzní mikrokoberce patří mezi emulzní kalové vrstvy a jsou tvořeny tenkou vrstvou ze směsi kameniva, asfaltové emulze, vody a regulátory štěpitelnosti (např. cement, vápno apod.). Jedná se o údržbovou technologii vozovek sloužící k prodloužení životnosti vozovek, a to o 5 až 9 let. S tím, jak postupně dochází ke snižování zásob kvalitního kameniva a k růstu cen vstupních surovin pro mikrokoberce, je třeba se zabývat možností využití R-materiálu do této technologie. Práce se zabývá nahrazením přírodního kameniva v mikrokobercích R-materiálem, a to v množství 100 %. V rámci praktické části práce byla optimalizována receptura mikrokoberce s R-materiálem.
Emulzní mikrokoberce s použitím R-materiálu
Kolesniková, Simona ; Valenta, Jakub (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Silniční síť v ČR je téměř 55 738 km a její údržba je dlouhodobě podfinancována. Je tedy zapotřebí hledat způsoby, jak prodloužit celkovou životnost komunikací. Emulzní mikrokoberce patří mezi emulzní kalové vrstvy a jsou tvořeny tenkou vrstvou ze směsi kameniva, asfaltové emulze, vody a regulátory štěpitelnosti (např. cement, vápno apod.). Jedná se o údržbovou technologii vozovek sloužící k prodloužení životnosti vozovek, a to o 5 až 9 let. S tím, jak postupně dochází ke snižování zásob kvalitního kameniva a k růstu cen vstupních surovin pro mikrokoberce, je třeba se zabývat možností využití R-materiálu do této technologie. Práce se zabývá nahrazením přírodního kameniva v mikrokobercích R-materiálem, a to v množství 100 %. V rámci praktické části práce byla optimalizována receptura mikrokoberce s R-materiálem.
Studené asfaltové směsi s R-materiálem
Ševc, Jan ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití R-materiálu do studených asfaltových směsí. Zabývá se studenou recyklací a vstupními surovinami, které se při technologii používají. Prakticky ověřuje vlastnosti R-materiálu a zbytkového asfaltového pojiva. Dále pomocí průkazních zkoušek stmelených směsí (pevnost v příčném tahu a odolnost proti vodě) ověřuje vlastnosti navržených studených asfaltových směsí. Následně je práce věnována experimentálnímu měření vybraných směsí pro zjištění dalších charakteristik. Zásadní pro pozitivní výsledky zkoušek těchto směsí je homogenita R-materiálu a také množství a stav zestárlého zbytkového asfaltového pojiva.
Využití R-materiálu do studených asfaltových směsí
Kotas, Vojtěch ; Varaus, Michal (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití R-materiálu do asfaltových směsí zpracovaných za studena, což je moderní metoda využití recyklátu do podkladních vrstev pozemních komunikací. Konkrétně se zabývá stanovením základních vlastností R-materiálu, jako je zrnitost a zhutnitelnost. Prakticky pak ověřuje a srovnává vlastnosti studených asfaltových směsí stmelených cementem, asfaltovou emulzí a kombinací těchto pojiv, na základě pevnosti v příčném tahu.
Recyklace zastudena
Šperka, Pavel ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na zpracování poznatků o recyklacích netuhých vozovek za studena, především na technologie hloubkové a částečné recyklace na místě za studena a jejich výhodami, či důvody pro větší využívání v ČR. V praktické části práce je vyhodnocen současný stav vybraných úseků, které byly provedeny technologií částečné recyklace na místě za studena. V závěru práce je vyhodnocena úspěšnost této technologie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.